Neviete čo máte kedy jesť?

Stále si lámete hlavu nad jedlom? Máte chaos čo a kedy konzumovať? Prečítajte si prehľad potravín, ktoré je dobré zaradiť do jedálnička či už pri chudnutí alebo ak plánujete nabehnúť na zdravší životný štýl. 

RAŇAJKY tvoria 25% dennej dávky, jedlo by malo byť bohaté na vlákninu a zložité sacharidy.

      

DESIATA tvrorí cca 10% dennej dávky, doprajte si ľahko strávitelné jedlo bohaté na vlákninu s obsahom vitamínov a minerálov

    

striedajte sezónne ovocie hruška, jablko (v kombinácií s orechmi), ďalej maliny, ríbezle, čučoriedky, prípadne banán, anánás.

OBED tvorí 35% dennej dávky doprajte si proteíny, zložité sacharidy.

   

na stránke http://www.chudnemjedlom.sk  nájdete veľa vizálnych inšpirácií. Vyskúšajte zaradiť do jedálnička:

OLOVRANT – 10% dennej dávky, ľahko strávnitlné s obsahom vlákniny, minerálov a vitamínov

   

mixované polievky (cícerová, špenátová, paradajková), pečené koláčiky (vždy len jeden kúsok) prípadne cottage syr, alebo niečo nízko kalorické: kaleráb, kyslá kapusta, prípadne uvarená fazuľa, kefírové mlieko, čersvtá zelenina (uhorka, mrkva)

VEČERA 20% dennej dávky, ľahko strávitleľné jedlo bohaté na bielkoviny, vitamíny a minerály

    

ryby so šalátom, cottage syr, fašírka so zeleninou, zapečná brokolica/karfiol, omelata, kuracie mäso so šalátom, hermelín so šalátom, zelenina s olomuckým syrečkom, quiona, tuniak s fazuľou, šošovicový prívarok s vajíčkom, pečená zelenina s kuskuom, karfiolové rizoto, zapečné avokádo, pečený pstruh, halloumi syr so šparglou, tofu syr. Na šáláty používajte kvalitné  za studené lisované oleje: olivový, tekvicový, ľanový

Základom zdravšieho stravovania je pestrá strava, doprajte telu pravidelné dávky jedla, ktoré sú plné výživy a ono sa vám určite poďakuje a budete sa cítiť plný energie.

Do schudnutia 🙂

http://www.chudnemjedlom.sk 

400 inšpirácií od raňajok po večere

«